Dagens middag!

I dag gjorde jag köttfärs limpa, första gången i mitt . Och den blev så HIMLA god, om jag får säga det själv. Lägger ut receptet här , tycker verkligen ni ska pröva den.

1 kg köttfärs
1 gul lök
3 st vitlök
2 st ägg
1 dl ströbröd
1/5 dl mjölk
1dl grädde
3 tsk salt
1 tsk vitpeppar
50 gram smör
1msk soya

1/5 tsk rödpaprika
1 tsk köttfärskrydda
1tsk bland krydda
1tsk spiskummin

blanda i hop ströbröd mjölk grädde hälften av saltet och pepparn och 2 ägg.
låt vila i ca 20 min


skala och riv löken  och pressa vitlöken ner i skålen.  tillsätt köttfärsen och blanda i resten av kryddorna.
dela upp smeten i två lika stora limpor, doppa händerna i vatten innan så smeten inte fastnar på händerna.

smörj nu en form med lite av smöret och sedan smällt resetn av smöret i en kastrull och tillsät soya.
nu tar du såsen och penslar limpan med lite smör och såsen.

lägg foile över och lägg in i ugnen på 200 c` låt den va i ugenen i 40 min sen ta ut den ta bort foilet och lägg in den i 15 min till .

klart nu är det bara att äta =)


image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0